Ekonomi

E-ticaret satış cirosu yüzde 122 arttı

Tüketici istihbarat şirketi NielsenIQ, FMCG (Hızlı Tüketim Malları) perakendeciliğinin dünyada ve Türkiye’deki e-ticaret performansını değerlendirdi. NielsenIQ tarafından yürütülen “2023’ün Online Alışverişçileri” araştırmasını yayınlayan NielsenIQ, 2022’de bir miktar normalleşen e-ticaretin güçlü büyüme ivmesini koruduğunu paylaştı.

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu ve Afrika Analitik Lider Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, “Hızlı tüketim mallarında online satışlar, Kovid-19 döneminde 2020 ve 2021 yıllarında güçlü bir ivme kazandı ve bir miktar normalleşmeyle birlikte büyümeye devam etti. Hızlı tüketim mallarının e-ticaret satışlarını çevrimdışı satışlarla karşılaştırdığımızda birçok pazarda e-ticaret büyümesinin hâlâ önde olduğunu gözlemliyoruz. Ancak önceki yıllarda bu iki kanal arasındaki büyüme farkının kapandığını, hatta Çin ve Fransa gibi bazı gelişmiş pazarların e-ticaret büyümesinde geride kaldığını görüyoruz. “Bu bize e-ticaret büyümesinin dünya çapında normal hale geldiğini gösteriyor” dedi.

NielsenIQ Perakendeci Hizmetleri Orta Doğu ve Afrika E-Ticaret Müdürü Turan Bahis, Türkiye ve Orta Doğu pazarlarının büyümede öne çıktığının altını çizdi. Turan Husus, “Türkiye’de e-ticarette son yıllarda hızlanan büyüme 2022’de de devam etti. E-ticaret açısından gelişmeye devam eden Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Suudi Arabistan pazarlarına baktığımızda, Çevrimdışı pazara kıyasla çok güçlü bir büyüme performansı görüyoruz” dedi.

2026’da 2,9 trilyon dolarlık hacim bekleniyor

Didem Şekerel Erdoğan, 2022’deki güçlü performansın 2023’te de devam ettiğini, yılın ilk yarısında satış cirosunun bir önceki yıla göre yüzde 122 arttığını belirtti.

NielsenIQ Perakende Hizmetleri Orta Doğu ve Afrika E-Ticaret Direktörü Turan Konu, e-ticaret altında Büyüyen bir alan olan sosyal ticaretin öneminin arttığını vurguladı. Turan Konu, “2022 yılında sosyal ticaret üzerinden 992 milyar dolarlık e-ticaret satışı gerçekleşti. Bu rakamın 2026’da 2,9 trilyon dolar olması bekleniyor, bu da önemli bir rakam” dedi. Konu, sosyal ticaretin bir tür “sosyal reklam” olmadığının ve bu kavramın; İçerik, Deneyim ve Topluluk boyutlarıyla e-ticaret ve sosyal medyanın bir karışımı olduğunu vurguladı.

100 kişiden 30’u yemek siparişi verdi

NielsenIQ tarafından gerçekleştirilen “2023’ün Online Alışverişçileri” araştırmasının sonuçlarını paylaşan NielsenIQ Türkiye Tüketici Araştırma Müdürü Parıltı Serenli, Türk online alışveriş yapanların fiyat avantajı, ürün çeşitliliği ve zaman tasarrufu motivasyonları nedeniyle online alışverişe yöneldiğini vurguladı. Serenli, online alışveriş yapanların üçte birinden fazlasının Süpermarket Gıda Ürünleri, Yemek Siparişi, Giyim/Ayakkabı ve Kişisel Bakım/Kozmetik kategorilerinden sipariş verdiğini paylaştı.

“E-ticarette sezonluk çok önemli”

E-ticaretin 2021’deki güçlü tabanına rağmen 2022’de yüzde 100 ciro büyümesi yakaladığını belirten Didem Şekerel Erdoğan, bu performansta çok kanallı alışveriş alışkanlıklarının artırılmasının önemine değindi.

Sevgililer Günü, okula dönüş ve Cuma indirimleriyle e-ticaret hızlandı

Araştırma sonuçlarına göre e-ticaret satışları özellikle Sevgililer Günü, Okula Dönüş, 11.11 ve Cuma İndirimi dönemlerinde artış gösterdi.

Mevsimselliğin en yoğun yaşandığı 11.11’de en çok satılan 5 kategori ise dekoratif kozmetikler, Türk kahvesi, elde bulaşık deterjanı, cilt bakım ürünleri ve çamaşır deterjanları oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu